ЗНВК "Світанок"
Головна>Виховна робота>Звіт про проведення "Дня безпечного Інтернету" (10.02.2015)

В комплексі були проведені заходи, які були присвячені цій темі. Так під керівництвом педагога-організатора учні 4-х класів оформили інформаційний стенд на тему: «Міжнародний день Безпечного Інтернету». В 1-х класах педагог-організатор Черненко О.І. провела виховну годину на тему: «Правила безпечного Інтернету». Для учнів 2-х класів на уроці інформатики була проведена бесіда «10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей», для учнів 3-4-х класів була проведена ігрова програма "Безпечний Інтернет". Крім цього серед школярів організовано конкурс малюнків на тему: «Безпечний Інтернет для дітей». На батьківських зборах виступила вихователь-методист Сукач С.І. на тему: «Безпека Ваших дітей у ваших руках».

Ігрова програма «Безпечний Інтернет»

(для учнів 3-4 – х класів )

Мета:

  • дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;
  • засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;
  • розвивати логіку, кмітливість;
  • сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  • виховувати інформаційну культуру учнів.

Обладнання: Два аркуші ватману, маркери чотирьох кольорів, ПК, канцелярські скріпочки, 10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей , оформлені у вигляді пелюсток квітки.

Хід заняття

I. Організаційний момент

II. Вступне слово вчителя

Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету.

Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації.  Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.

З дитинства ми  знайомимося з Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.

А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернет? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

III. Гра «Хто більше?»

Учні класу об’єднуються у дві команди. Кожній з команд видається маркер та аркуш ватману. Учитель пропонує командам написати за 3 хвилини якомога більше Інтернет-термінів, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна.

Наприклад: електронна адреса, спам, веб-сторінка, мережа, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.

Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.

Перемагає той, в кого найбільша кількість не закреслених слів.

IV. Вікторина

1. Як визначити, що ваш комп'ютер заражений?

  • Друзі отримують від вас по електронній пошті повідомлення, яких ви не посилали
  • Комп'ютер часто зависає або програми починають виконуватися повільніше за звичайний
  • На диску зникають або змінюють назву файли і теки
  • Комп'ютер видає несподівані звуки, відтворні у випадковому порядку
  • Усе вище перелічене (правильна відповідь)

2. Що треба зробити в першу чергу, якщо комп'ютер піддався атаці?

  • Зробити декілька глибоких вдихів і прийняти вітаміни
  • Дівчатам випити не менше літра пива, хлопцям - з'їсти не менше двох шоколадок
  • Викликати міліцію і швидку допомогу, в особливо складних випадках ще і пожежних
  • Відключити комп'ютер від Інтернету (правильна відповідь)
  • Вимкнути до приїзду фахівців монітор

3. Клавіатурний шпигун - це:

  • Агент спецслужб, в службові обов'язки якого входить перегляд листування користувачів
  • Співробітник, що веде протокол зборів і набираючий текст відразу на клавіатурі видалено підключеної до комп'ютера
  • Програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів (правильна відповідь)
  • Юридичний термін, використовуваний для позначення правопорушень, пов'язаних з інформаційною безпекою

4. Чим відрізняється комп'ютерний вірус від комп'ютерного черв'яка?

  • Нічим, це одно і теж
  • Черв'як не виконує шкідливих дій
  • Черв'яки можуть ділитися, віруси – ні
  • Вірус не є самостійним файлом (правильна відповідь)
  • Вірус здатний заразити людину, черв'як – ні

5. Коли потрібна купівля антивірусного ПО?

  • У випадку якщо комп'ютер заражений, і робота зупинилася
  • Наступного року, якщо піднімуть стипендію або зарплату
  • Перед приїздом тещі
  • На день святого Валентина
  • Відразу після купівлі нового комп'ютера, перед підключенням до Інтернету (правильна відповідь)

По 3 представника від команди переходять за ПК і відповідають на питання вікторини. Відповіді вони заносять у бланк. По завершенню роботи команди обмінюються бланками відповідей і перевіряють їх за допомогою ключа, який учитель висвічує за допомогою проектора на екрані.

V. Вправа «Небезпеки в Інтернеті»
Поки представники команд дають відповіді на питання вікторини, решта учасників команд виконує вправу «Небезпеки в Інтернеті». Перша команда називає позитивні сторони Інтернету, а друга - негативні. Команди говорять по черзі. Учитель занотовує відповіді у спеціальній таблиці, яка у нього лежить на столі.

VI. Перевірка вікторини. Підбиття проміжних підсумків змагання.

VII. Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»
На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скріпка (бажано, кольорова).

Слова учителя:
- Я пропоную до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела.

На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.

(Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку).

- Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорити про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами.

(Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку)

- Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився  неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго  хлопця.

Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму)

- У вас вийшло? Ось і у Скріпочки не вийшло.

Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?

Що було необхідно зробити інакше?

ПАМ’ЯТАЙТЕ:

Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:

  • не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають;
  • погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці;
  • повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою.

VIII. Засвоєння правила безпечної роботи в Інтернеті

На дошку заздалегідь закріплена серединка квітки. На столі лежать різнокольорові пелюстки, на яких з іншого боку записані правила безпечної роботи в Інтернеті. Учні, по черзі беруть пелюстку, озвучують  правило і прикріплюють її на дошку до серцевинки.

IX. Заключне слово вчителя:

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного.  Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом.

У сьогоднішньому змаганні перемогла дружба. Ви всі отримали або систематизували свої знання з теми.  Знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та вагомою людиною.

10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей.

  1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
  2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
  3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
  4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
  5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
  6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
  7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
  8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
  9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
  10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам.

 
 
   

На початок

Оновлено 04.01.2018