ЗНВК "Світанок"
Головна>Національне патріотичне виховання>Моя Україна

Запорізький навчально-виховний комплекс І ступеня «Світанок»

Вихователь: Полякава Н.В. ЗНВК «Світанок»

Тема: МОЯ УКРАЇНА


Мета: формувати патріотичні почуття на основі бесіди про рідну країну; продовжувати знайомити дітей із державними символами України, її розташуванням на мапі; учити знаходити на мапі Україну та її столицю; вправляти у слуханні та розумінні віршованого тексту; розширити словниковий запас дітей відповідно за темою, уявлення дітей про рідну країну, її велич і красу; розвивати мислення, пам’ять, увагу, мовлення; виховувати інтерес до своєї країни, почуття гордості за неї.

Обладнання: мапа України, зображення Державного Герба та Прапора, пазл «Український прапор», картинки до теми.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Діти сидять півколом на стільчиках.

- Мої любі малята, я хочу вам загадати загадку про дуже гарну квітку, яка росте в Україні.

Лист зелений і міцний,

Сніг для нього не страшний.

А коли весну стрічає,

Сині очі розкриває. (Барвінок.)

- Так, це барвінок. Подивіться, який він гарний. Барвінок — один із символів українського народу.

Діти, скажіть, а що таке Україна? (Протягом бесіди вихователь підводить дітей до висновку, що Україна — це держава, країна, у якій вони живуть.) Україна — це наша Батьківщина, і ми маємо знати її кордони, державні символи, історію та побут українського народу.

Послухайте вірш І. Січовика ≪Рідний край≫.

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна.

- Про що цей вірш? (Відповіді дітей.) Так, цей вірш про нашу Батьківщину — Україну.

- Україна — велика й незалежна держава. На її території височіють гори, зростають могутні ліси, шумлять води морів та річок, зеленіє трава на луках. В Україні багато великих міст, малих містечок та селищ. Подивіться на мапу і обведіть на ній кордони України. (Кілька дітей по черзі обводять кордони країни маркером.) А як називається найголовніше місто України, столиця нашої Батьківщини? (Відповіді дітей.)

- Так, столиця нашої країни — місто Київ. Київ — дуже велике місто. У народі кажуть: ≪Язик до Києва доведе, а в Києві заблудить≫. Як ви розумієте це прислів’я? (Бесіда за прислів’ям.)

Вихователь читає вірш про Київ.

Наша столиця

Чудовий день. Ясна пора.

Легенький вітерець повіяв.

На кручах сивого Дніпра

Стоїть столиця наша — Київ.

Летить у небі голуб-птах,

Над ним хмарки, немов пір’їни,

Тріпоче синьо — жовтий стяг,

Як вільне серце України.

(А. Камінчук)

- Кожна країна у світі має столицю, державні символи, традиції, історію. У кожної країни є люди, які її прославили. Діти, які державні символи ви знаєте? (Відповіді дітей).

Вихователь показує прапор.

- Якого кольору наш прапор? А ви знаєте, що означають ці кольори? (Відповіді дітей.) Поєднання на прапорі жовтої й блакитної смужок символізує жовті лани під ясним небом. (Вихователь зачитує вірш про український прапор.

Прапор

Синій, як море, як день, золотий —

З неба і сонця наш прапор ясний.

Рідний наш прапор високо несім!

Хай він, уславлений, квітне усім!

(О. Олесь)

Дидактична гра "Склали прапор"

- А тепер давайте трохи відпочинемо.

Фізхвилинка "Україно - ми твоя надія"

- А ще у нашої держави є герб. Подивіться на нього. (Вихователь показує зображення Герба України і читає вірш.).

Наш герб

Наш герб — тризуб.

У ньому сила

Отця небесного і Сина…

Тризуб — немов сім’я єдина,

Де тато, мама і дитина

Живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

(За В. Пароновою)

Вихователь показує зображення, коментуючи їх:

1) Прапор та Герб України;

2) українці в національних костюмах;

3) національні символи;

4) природні багацтва.

Підсумки заняття.

 

На початок

Оновлено 04.01.2018